Wednesday, 4 January 2012

Gunung Nuang sebelum new year.

hello!

agak lama jugak aku tidak update segala hal yang berlaku dalam blog ni, mungkin aku hanya memandang enteng blog ini sepi tanpa diurusi, ini adalah post pertama untuk tahun 2012. tahun yang semua kata tahun kiamat, tahun kehancuran, dan tahun yang penuh malapetaka, itu orang yang kata, tapi tahun ni jugak aku cadang nak naik gunung kinabalu! 13 ribu kaki dude, insyallah kalau ada rezeki memang aku akan sampai.

sebelum new year aritu aku baru je pergi Gunung nuang dekat Selangor, gunung ni ramai yang anggap biasa2 je, gunung senang. walhal dikalangan kaki gunung mereka mengkategorikan gunung ni sebagai semi-hardcore, sebab ada part yg kita kena climb dan naik agak mencanak, aku pergi masa 28 dec yang lalu dengan beberapa geng kerek's, gunung ni takde lah tinggi mana, cuma hampir 5 ribu kaki jugak dari paras laut, walaupun melihat dari zahir dan fizikal gambar, kitorang memakai baju kerek's tapi ini adalah underground trip, takde pun bajet uitm :( hahah

Fakta menarik gunung ni adalah terletak di sempadan pahang-selangor, selain ada trek dari janda baik, haritu kitorang pergi 2 hari, mostly org banyak buat daypack dan training di gunung ni, kitorang buat 2 hari sebab kitorang nak camping sekali.

hari pertama kitorang tak shoot terus naik gunung, lepak2 mandi sungai dulu di kem lolo, masuk hari kedua baru kitorang shoot ke puncak dalam pukul 3 pagi start tracking, cuaca memang sejuk dan angin bertiup agak kencang, aku cuma risau pokok tumbang je, dalam pukul 6 pagi kitorang sampai ke atas puncak, memang awesomeness we can make it only 3 hours from a base camp!

lepak kejap la kat atas, then around 8 pagi turun balik, but the sad thing, x leh tengok sunrise pun, cuaca kat atas sangat sejuk dan angin kuat even suhu yg dicatatkan just 20 celcius, lepas dan turun semua sebelum balik melantak dulu sate kajang, and yes this is very saving trip. hahaha

comei dak? hahaah

p/s: ramai peminat bazli terbang soh update. so aku update lah ye. LULZ sila muntah.